organizm kobiety

Kilka sposobów na wzmocnienie odporności

Odporność organizmu jest czymś o co musimy stale dbać i starać się ją wzmacniać. Gdy organizm jest osłabiony to nawet najmniejsze przeziębienie potrafi nas rozłożyć na całego i uprzykrzyć życie. Układ odpornościowy wpływa na odporność organizmu, jeżeli jest słaby to nie potrafi odeprzeć ataku drobnoustrojów i wtedy łapią nas częste infekcje.

Zwykłe przeziębienie potrafi dać się we znaki, a co dopiero poważniejsza choroba. Gdy organizm nie potrafi walczyć z zarazkami to osiedlają się one w błonie śluzowej nosa, gardła, wędrując do oskrzeli, a następnie płuc, wywołując stan zapalny. I tu robi się problem, przychodzi konieczność zastosowania antybiotyku, który jak wiadomo nie jest obojętny dla ludzkiego organizmu.

Zasada jest prosta: lepiej zapobiegać niż leczyć. Wzmacniać organizm, a tym samym zapobiegać chorobom można na wiele sposobów, przede wszystkim do diety należy wprowadzić produkty bogate w witaminy A, C, E, B6. Witamina C pobudza produkcję interferonu, a on z kolei skutecznie rozprawia się z zarazkami. Wiele owoców zwłaszcza w cytrusów, a także warzyw takich jak brokuły, szpinak, natka pietruszki czy papryka zawiera duże ilości witaminy C.

przeziębiona kobieta

Aby podnieść swoją odporność należy spożywać produkty bogate w witaminę B6, która również świetnie radzi sobie z atakującymi drobnoustrojami. Banany, ryby, drób, awokado, ziemniaki, a także wołowina- wszystkie te produkty zawierają duże ilości tej witaminy. Witamina E także jest bardzo ważna, gdyż wspiera siły obronne organizmu w walce z wolnymi rodnikami. Można ją znaleźć m.in.  w orzechach ziemnych, nasionach słonecznika, rybach, szparagach, malinach i marchwi. Jeśli chodzi o witaminę A to stymuluje ona produkcję białych krwinek, a one z kolei chronią organizm przed patogenami. Spożywając wątróbkę, ser, mleko i masło dostarczymy organizmowi tego właśnie składnika.

Na polepszenie odporności organizmu dobrze wpływa spożywanie cebuli i czosnku. Produkty te najlepiej jeść na surowo, np. do kanapek, czy sałatek. Oba składniki działają bakteriobójczo, mobilizując układ odpornościowy. Alternatywą dla osób nie lubiących surowego czosnku może być sporządzenie specjalnego syropu. Kilka ząbków czosnku należy zalać sokiem z cytryny i szklanką przegotowanej wody, następnie odstawić na 24 godziny, a później przecedzić. Po określonym czasie należy dodać miód i wymieszać – w ten sposób mamy gotowy, naturalny syrop, bez sztucznych aromatów i nadmiaru cukru. Regularnie stosowany naprawdę podnosi odporność, a wtedy choroby będą nam już nie straszne. Dobre tłuszcze, takie jak oliwa z oliwek również pozytywnie wpływają na układ odpornościowy i powinny na stałe zagościć w diecie osób, które chcą zadbać o swoje zdrowie i skutecznie bronić się przed chorobami.

Wysokiej jakości oliwy z oliwek – więcej informacji https://advancedfood.pl/oliwa-z-oliwek

Oliwa z oliwek zawiera kwasy Omega 6, a one dostarczają organizmowi budulca do produkcji hormonów przeciwzapalnych. Przebywanie na świeżym powietrzu, spacery, bieganie, uprawianie sportów czy proste ćwiczenia – to także ma znaczący wpływ na pracę układu odpornościowego. Ważne jest, by ćwiczenia wykonywać systematycznie, spacerujemy codziennie bez względu na pogodę, czy świeci słońce, a może pada deszcz. Czy jest duży mróz, czy go nie ma. Spacerujemy energicznie wdychając powietrze nosem, a wypuszczając ustami. Stosując się do tych rad, na pewno układ immunologiczny zacznie lepiej pracować, a o chorobach będziemy mogli zapomnieć.

3 thoughts on “Kilka sposobów na wzmocnienie odporności

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.